31ste Rommelmarkt zaterdag 13 april 2019

zaterdag 2 maart 2019

Op zaterdag 13 april 2019 organiseert de Maranathakerk voor de 31ste keer een rommelmarkt in Nieuw-Lekkerland. Deze markt zal gehouden worden van 09.00 tot 15.30 uur in en rondom het kerkgebouw aan de Mattenbies. Wie de markt komt bezoeken zal zeker alle succesnummers van voorgaande jaren aantreffen, maar wel met een vernieuwende indeling: kunst & kitsch, de goed gesorteerde boekenkraam, mooie lampen, geteste elektrische apparaten, glanzend glaswerk, kleding wat nog prima een tweede ronde mee kan, potten, pannen en heel veel speelgoed. Het uitgebreide deels overdekte meubelplein is altijd druk bezocht en met de eigen bezorgdienst kan de kerk uw aangekochte meubelen tegen een vergoeding thuisbezorgen in de regio. Uiteraard is alles weer goed gesorteerd en gepresenteerd.

De markt biedt volop decoraties en cadeau-ideeën: bloemstukken, woondecoraties, sierraden, tassen en een grote keuze aan zelfgemaakte handwerkartikelen. Nieuw dit jaar op de markt is de verkoop van suikerspinnen en diverse workshops in het kerkgebouw.

Uitgebreide catering aanwezig

Tijdens het rondneuzen op de markt draait de hele dag het rad van avontuur. Daarbij zijn voor jong en oud prachtige prijzen te winnen! Zowel binnen als buiten wordt er allerlei lekkers verkocht: verse oliebollen, patat, hamburgers, soep en heerlijke broodjes. Bent u moe geworden van het rondneuzen op deze gezellige markt? Drink dan gezellig een kopje koffie of thee met zelfgemaakte cake of koek.

De jeugd kan zich verder vermaken met vele activiteiten zoals schminken, grabbelen, enveloppen trekken, touwtje trekken, workshops en nog vele meer. Kortom een leuk evenement voor het hele gezin.

Met de jaarlijkse rommelmarkt steunt de Maranathakerk diverse goede diaconale doelen. Daarnaast is gedeelte van de opbrengst bestemd voor de instandhouding van de eigen kerkelijke gemeente. De gehele markt draait op vrijwilligers.

Inzamelen gebruikte spullen

Van dinsdag 9 tot en met donderdag 11 april kunnen inwoners uit de gemeente Molenlanden en gemeente Alblasserdam nog bruikbare spullen (Geen tv-schermen met beeldbuis, CTR computerschermen en bankstellen, grote meubels alleen na goedkeuring) afgeven bij de Maranathakerk in Nieuw-Lekkerland. Het kerkgebouw aan de Mattenbies 1 is geopend van 9.00 tot 17.00 uur en van 19.00 tot 21.00 uur.