Pinksterpad Nieuw-Lekkerland

vrijdag 22 februari 2019
Het Pinksterpad is een inspirerende wandeltocht, op de middag van Tweede Pinksterdag. Op de route krijgt u zo nu en dan iets aangereikt: een foto, een spreuk of iets anders om over door te praten onderweg.

Het Pinksterpad is in 2011 voor het eerst georganiseerd door een samenwerking van de IZB en kerken op Goeree-Overflakkee. De eerste aflevering van het Pinksterpad trok zo’n 300 bezoekers. Niet alleen mensen 'van het eiland', maar ook uit andere delen van Nederland. Sindsdien is het een jaarlijks terugkerende activiteit. Deelnemers lopen van kerk naar kerk. De uitvoering verschilt per plaats. De tocht is toegankelijk voor alle leeftijden en liefst ook voor kinderwagens en rolstoelen. Er is keuze tussen een korte en een langere wandeltocht. (te weten 6 en 12 km.) Het Pinksterpad wordt inmiddels op meerdere plaatsen in het land georganiseerd.

Pinksterpad in Nieuw-Lekkerland

Op 2e Pinksterdag wordt er opnieuw in Nieuw-Lekkerland een “Pinksterpad” georganiseerd. De wandeling start om 13.00 uur (inloop vanaf 12.30 uur) in de “Ontmoetingskerk”(Lekdijk 219). U kunt kiezen tussen een wandeling van 6 of 12 km. Het thema van de wandeling is: “Pinksteren, energie(bron) voor onderweg”. Deelname aan “Pinksterpad” is gratis.