Zanggroep Joy uit Nieuw-Lekkerland

Zangroep Joy is voortgekomen uit een gelegenheidskoor t.b.v. een Jeugddienst in de Maranatha-gemeente op 27 september 1992.

Ondanks diverse positieve en negatieve gebeurtenissen en tegenslagen ( we denken hierbij o.a. aan de Covid periode) , zijn we zeer dankbaar dat we dit jaar ons 30 jarig bestaan mogen vieren. Onze dank hiervoor gaat bovenal uit naar onze Hemelse Vader en ook naar de kerkenraad en de gemeenteleden, die ons daarbij ondersteunen.

Zangroep Joy telt ongeveer 20 leden, op dit moment alleen dames. De leden hebben een verschillende kerkelijke achtergrond, maar delen hetzelfde verlangen: getuigen van ons geloof, de hoop en de verwachting. Dit proberen we uit te dragen door met elkaar te zingen en te musiceren, tot eer en glorie van onze Hemelse Vader.

We hebben in april mogen vieren dat Carine Schutte, onze dirigent, al 10 jaar onze zanggroep met groot enthousiasme leidt. Ook daar zijn we erg dankbaar voor. Robin Gaal ondersteunt ons op zijn eigen muzikale eigen wijze met zijn elektrische gitaar.

Onze liederen zijn hoofdzakelijk Nederlandstalig, maar een enkele keer zingen we een Engelstalig lied. Nu we alleen met dames zingen, wordt er extra aandacht besteed aan de meerstemmigheid van de liederen. Het is anders, maar zeker niet minder mooi! We zingen opwekkingsliederen, liederen van Sela, maar ook psalmen in een nieuw en eigentijds arrangement.

Waar treden we op?

We streven ernaar om 4 keer per jaar te zingen tijdens een dienst in de Maranatha- gemeente, maar we zijn ook zeker bereid om in andere gemeenten of in verzorgings-of verpleegtehuizen op te treden. We kunnen het programma afstemmen op de vraag en/of de behoefte. We rekenen voor een optreden buitenaf wel een kleine vergoeding.

We houden ieder jaar (voor zover mogelijk) een Kerst Sing-In tijdens de Adventsperiode. Het avondvullend programma bevat zowel Solo-liederen van Joy, als samenzangliederen die geschikt zijn voor jong en oud. De toegang is gratis, maar we houden wel een collecte ter bestrijding van de gemaakte kosten.

Nieuwsgierig geworden naar ons repertoire en klankkleur? Wilt u ons een keer uitnodigen voor een optreden of heeft u nog suggesties voor ons? Dan houden we ons van harte aanbevolen!

Lid worden van Zanggroep Joy?

Spreekt het bovenstaande je aan? Zing je graag of lijkt het je gezellig? Je bent van harte welkom om eens een kijkje te komen nemen en/ of om mee te komen zingen op onze repetitie avonden. Proef de sfeer van samenhorigheid en gezelligheid, van omzien naar elkaar. Een plek waar humor een plaats heeft, maar waar ook serieus gewerkt word.

Ben je 16 jaar of ouder? Voel je je verbonden met onze Christelijke identiteit, kom dan gerust eens langs op maandag (van 20.00 tot 22.00 uur). Je kunt een maand gratis deelnemen. We kijken uit naar uw/jouw komst!

Meer informatie?

Neem vrijblijvend contact met ons op via zanggroepjoy@hgmaranatha.nl of bel Caroline Jaspers Tel: 06-51464001.

Volg ons ook op Facebook.

Sing-in "Alles wat adem heeft"

Het is bijna weer zover! Zanggroep Joy nodigt jullie van harte uit voor haar jaarlijkse zomer sing-in op zaterdag 25 mei in de Maranathakerk, gelegen aan Mattenbies 1 in Nieuw-Lekkerland....